
Godox Para Light Focusing System - o co w nim chodzi?
Godox Para Light Focusing System - o co w nim chodzi?
Zastanawiasz się, w jakim celu stosuje się te słynne w branży parasole sferyczne? Jakie efekty da się nimi osiągnąć? Jak się ich poprawnie używa? W takim razie zapraszamy do artykułu, w którym na konkretnych przykładach pokażemy Ci, jakie efekty można uzyskać dzięki tym profesjonalnym urządzeniom do kształtowania światła!
Na wstępie dodamy tylko, że wszystkie modele parasoli sferycznych Godox, dostępne są w naszym sklepie!
Rozmiary i wymiary
System Godox Para jest bogaty w akcesoria takie jak dyfuzory, gridy itp., ale bazujemy na 4 rozmiarach samych parasoli sferycznych. Dostępne modele to P68, P88, P128, P158. W tym artykule skupimy się przede wszystkim na rozmiarach 88 i 158 cm.
Kluczową cechą Parabolic Light Focusing System jest możliwość ogniskowania światła, pozwala to fotografom zmianę położenia lampy na osi, aby uzyskać konkretny efekt światła, na której im zależy. Wokół punktu skupienia, kształt paraboli odbija światło bezkierunkowe w równą, równoległą wiązkę światła. Światło jest ograniczone do jednego promienia świetlnego. Na twarzy modela światło jest kierunkowe i bardziej kontrastowe.
Parasol sferyczny P88
80 cm od głowy modelki
Ponieważ parasol paraboliczny jest wyposażony w aż 24 pręty, zbliża się do idealnego kształtu koła. Gdy zmienimy pozycję na szeroką, światło odbija się głównie od krawędzi reflektora, środek reflektora odbija znacznie mniej światła. Działa to bardzo podobnie jak gigantyczna lampa pierścieniowa. 24 części odbijają światło wokół modelki, nadając jej unikalny trójwymiarowy wygląd.
Parasol sferyczny P158
1.5 m od głowy modelki
Spójrzmy teraz na Para 158. Ponieważ jest to większe źródło światła, możesz nawet stanąć przed światłem, bo blokujesz tylko 1-2 z 24 fragmentów, światło na twarzy modelki jest mniej więcej takie samo.
Dzięki ustawieniu lampy w pozycji szerokiej możesz oświetlić łatwiej całe ciało modela.
Parasol sferyczny P158
6.7 m od głowy modelki
Kiedy trzeba umieścić światło dalej od modelki, aby zrobić np. trochę zdjęć w ruchu, można również zmienić światło z powrotem do pozycji skupienia, dzięki czemu światło zmieni się na skupiony promień światła, równomiernie oświetlając twarz modelki i ubrania.